Okładka książki. „The Wolf's Hour", Open Road Media 2011
„Godzina wilka” to niezwykła, emocjonująca, dynamiczna powieść która łączy elementy horroru z sensacyjno-szpiegowską akcją, a zarazem redefiniuje mit wilkołaka mocno zakorzeniony we współczesnej popkulturze. Jedna z najważniejszych i najlepiej ocenianych powieści Roberta McCammona („Magiczne lata”, „Łabędzi śpiew”, „Zew nocnego ptaka”, „Słuchacz”).
Robert McCammon „Stinger”
Okładka książki. „Stinger", Open Road Media 2011
Lata 80. XX wieku. Inferno – niewielkie miasteczko w stanie Teksas - lata świetności ma już dawno za sobą, wyludnione, wstrząsane potyczkami lokalnych gangów, zmagające się z plagą bezrobocia i napięciami na tle rasowym pogrąża się w marazmie. Wszystko zmienia się, gdy pewnego dnia w jego pobliżu rozbija się statek kosmiczny, a drugi otacza miasto polem siłowym. Inferno zmienia się w pole walki między dwoma przybyszami z kosmosu. Bezwzględny łowca nagród ma za zadanie wytropić uciekiniera nie licząc się z kosztami. Czy uwięzieni wewnątrz kopuły mieszkańcy będą w stanie stawić opór śmiercionośnym wynalazkom Stingera? Czy będą w stanie ocalić nie tylko własne życia, ale całą planetę?
Robert McCammon „Gone South”
Okładka książki. „Gone South", Gallery Books 2008
Jack Finney „Inwazja porywaczy ciał”
Okładka książki. „Inwazja porywaczy ciał", Vesper
Ostrzegam cię, że to, co zaczynasz czytać, jest pełne luźnych wątków i pytań bez odpowiedzi. To wszystko nie zostanie na samym końcu zgrabnie rozwiązane i zadowalająco wyjaśnione. W każdym razie nie przeze mnie. Albowiem ja sam nie mogę powiedzieć, że rzeczywiście wiem dokładnie, co się stało i dlaczego, albo przynajmniej, jak się zaczęło, skończyło – czy się skończyło – i czy mam rację co do istoty rzeczy. Jeżeli nie lubisz tego rodzaju historii, to jest mi przykro, a dla ciebie będzie najlepiej, jeśli nie będziesz czytał dalej. Wszystko, co mogę zrobić, to opowiedzieć tyle, ile wiem…
Małe kalifornijskie miasteczko Mill Valley w hrabstwie Marin. Pewnego dnia do gabinetu miejscowego lekarza, Milesa Bennella, przychodzi jego dawno niewidziana przyjaciółka, Becky Driscoll. Jest zaniepokojona dziwnym zachowaniem swojej kuzynki, która twierdzi, że jej wujek Ira zmienił się i jest całkiem inną osobą, niczym pozbawioną uczuć i emocji skorupą. Miles decyduje się odwiedzić rodzinę Becky, chcąc zweryfikować jej opowieść, ale niczego nie może potwierdzić – nie widzi żadnych różnic ani w wyglądzie, ani w zachowaniu Iry. Kilka dni później dowiaduje się jednak, że coraz więcej osób w Mill Valley zauważa znaczące zmiany u swoich bliskich... Pisarz Jack Belicec znajduje w piwnicy swojego domu tajemniczy kokon. W środku nocy jego wystraszona żona Theodora przybiega do doktora Bennella, by donieść mu o zatrważającym odkryciu – kokon zaczął zmieniać kształt i przemienia się w jej męża. Przerażony pisarz niszczy znalezisko. Wspólnie postanawiają rozwikłać zagadkę tajemniczych przemian w miasteczku. Udają się zatem po pomoc najpierw do kolegi Milesa – doktora Kaufmana, a potem do profesora Budlonga, autora artykułu opisującego niewyjaśnione wydarzenia w hrabstwie Marin na przestrzeni ostatnich miesięcy. Czyżby Ziemię czekała inwazja nieznanej formy życia tworzącej duplikaty ludzkich istot?
Na podstawie powieści Jacka Finneya w 1956 roku powstał klasyczny horror science-fiction w reżyserii Dona Siegela.
Adrian Tchaikovsky „Dzieci czasu”
Okładka książki. „Dzieci czasu", Vesper
Adrian Tchaikovsky, właściwie: Czajkowski (zmieniony zapis jego nazwiska miał jedynie na celu ułatwienie wymowy czytelnikom z kulturowego kręgu Anglosasów) to wybitny pisarz science-fiction i fantasy, laureat wielu nagród branżowych, w tym Arthur C. Clarke Award za „Dzieci czasu” oraz BSFA Award za najlepszą powieść („Dzieci ruiny”). W trylogii na którą składają się powieści „Dzieci czasu”, „Dzieci ruiny” oraz „Dzieci pamięci” stworzył wyjątkowy świat, w którym ewolucja i adaptacja mają kluczowe znaczenie dla przetrwania. Opracowanie graficzne Vesperowego wydania „Dzieci czasu”: Maciej Garbacz.
Kim Stanley Robinson „Czerwony Mars”
Okładka książki. „Czerwony Mars", Vesper
Przez stulecia zimny, nieprzystępny, targany huraganowymi wiatrami Mars fascynował ludzkość. W końcu udało się zorganizować misję mająca na celu kolonizacje i terraformację Czerwonej Planety. Na podbój Marsa wyrusza grupa 100 starannie wyselekcjonowanych osób. Różnią się wiekiem, wykształceniem, specjalizacją, narodowością, światopoglądem. Razem stanowią fundament, na którym oprze się przyszłość planety. Ich celem jest uczynienie Marsa zdatnym do życia, przekształcenie go w drugi dom dla mieszkańców przeludnionej, targanej konfliktami i brakiem surowców Ziemi. Wyposażeni w najnowszą technologię koloniści muszą zmierzyć się nie tylko z ekstremalnymi warunkami panującymi na powierzchni planety. Różne wizje, plany, motywacje członków załogi sprawiają, że nawet w obliczu tak wzniosłego celu, to nie przyroda staje się największym zagrożeniem dla sukcesu ich misji, ale oni sami - podzieleni na frakcje, skonfliktowani, wiedzeni zawiścią, zaślepieni wykluczającymi się wzajemnie ideami. Na tle epickich wydarzeń, manifestacji potęgi ludzkiego rozumu i technologii, obserwujemy akty odwagi, poświecenia, ale też i intrygi, spiski, zdrady. Dla jednych Mars to tylko źródło zysku, inni gotowi są oddać życie, by nigdy się nie zmienił.
Znakomicie skonstruowany, zapierający dech pod względem rozmachu „Czerwony Mars” to jedna z najciekawszych wizji kolonizacji Marsa, nie tylko pod względem naukowo-technicznym, ale też i z polityczno-gospodarczych konsekwencji tak skomplikowanego przedsięwzięcia. Za swoją powieść Kim Stanley Robinson otrzymał Nebulę oraz nagrodę British Science Fiction Association za najlepszą powieść science fiction 1993 roku. „Czerwony Mars” stanowi jedną z najważniejszych powieści w historii gatunku science-fiction.
Larry Niven, Jerry Pournelle „Pyłek w oku boga”
Okładka książki. „Pyłek w oku boga", Vesper
Okładka książki. „Księga czaszek", Vesper
Za projektem okładki stoi Dawid Boldys.
Robert Silverberg „W dół do ziemi”
Okładka książki. „W dół do ziemi", Vesper
Za projekt okładki odpowiada Dawid Boldys.
Robert Silverberg „Człowiek w labiryncie”
Okładka książki. „Człowiek w labiryncie", Vesper
Za projekt okładki odpowiada Dawid Boldys.
Jack Vance „Kroniki Umierającej Ziemi”
Okładka książki. „Kroniki Umierającej Ziemi", Vesper
Świat opisany przez Jacka Vance’a charakteryzuje nieokreślona bliżej zwiewność, melancholia i tajemniczość, poczucie bytowania w półśnie, na pograniczu koszmaru i baśni. Brak nadziei, który nie prowadzi jednak do defetyzmu, a spokojnego godzenia się z nieuchronnym losem. „Kroniki Umierającej Ziemi” to pierwsze pełne wydanie historii publikowanych przez Jacka Vance’a w latach 1950 – 1984. Książka zawiera zbiór opowiadań „Umierająca ziemia”, powieści „Oczy nadświata”. „Saga Cugela” oraz „Rhialto Wspaniały”. Za projekt okładki odpowiada Maciej Garbacz.
Harry Harrison „Początki Stalowego Szczura”
Okładka książki. „Początki Stalowego Szczura", Vesper
„Nasze zorganizowane i praworządne społeczeństwo praktycznie pozbawione jest przestępczości. Zapewne dziewięćdziesiąt dziewięć procent obywateli nawet nie wyobraża sobie, że mogliby złamać prawo. Zostaje jednak ten jeden procent. To on uzasadnia istnienie policji. Ten jeden procent składa się ze mnie i garstki mi podobnych, rozsianych po całej galaktyce. Teoretycznie nie powinniśmy istnieć, a już na pewno nie powinniśmy mieć żadnej możliwości działania. I jak zwykle teoria nie idzie w parze z praktyką. Jesteśmy skuteczni, niezwykle skuteczni, a żyje nam się całkiem wygodnie. Jesteśmy niczym szczury: bytujemy między ludźmi, ale reguły życia społecznego nas nie dotyczą. Przestrzegamy żelaznych zasad, dlatego nazywają nas Stalowymi Szczurami. Bycie Stalowym Szczurem skazuje każdego na samotność, ale zarazem daje poczucie dumy i dostarcza ekstremalnych przyjemności - oczywiście dopóki nie trafi się za kratki. W naszym świecie nie ma miejsca na półśrodki: nie istnieją najemnicy, włamywacze-dżentelmeni, czy osoby wiodące podwójne życie. Nie ma alternatywy: albo jesteś pełnoprawnym członkiem społeczeństwa, albo nikim. Stalowym Szczurem. Ja wybrałem to drugie”.
Stalowy Szczur to przydomek Jamesa Bolivara DiGriza, znanego także jako Śliski Jim. DiGriz to kosmiczny awanturnik, oszust i złodziej. Obdarzony charyzmą, inteligencją i nieprzeciętnym poczuciem humoru, mistrz sztuk walki, ekspert w dziedzinie kamuflażu. Seria o Stalowym Szczurze to literatura rozrywkowa, przygodowa, w której doprawiona sporą dawką satyry i absurdu akcja pędzi na złamanie karku, a zwroty akcji nie pozwalają na odłożenie książki choćby na moment.
Michael Moorcock „The Eternal Champion”
Okładka książki. „The Eternal Champion", Dell 1970
John Daker wiedzie nudne, niczym nie wyróżniające się życie XX-wiecznego mieszkańca wielkiej metropolii. Wszystko zmienia się, gdy zaczynają dręczyć go powracające co noc sny, w których słyszy wołanie o pomoc, sny o wielkich bitwach, sny w których widzi twarze tysięcy osób, sny w których słyszy setki imion. W końcu Daker odpowiada na wezwanie i zostaje wciągnięty w alternatywną czasoprzestrzeń, trafia do świata w której ludzkość walczy o przetrwanie z zagrażającą jej istnieniu, inną rozumną rasą. Ale nie jest już Johnem Dakerem. Odradza się w ciele dawno zmarłego bohatera i wojownika, który obiecał że powróci gdy ludzkości ponownie zagrażać będzie niebezpieczeństwo. Dzięki przebłyskom wiedzy i wspomnieniom z różnych poprzednich wcieleń, Daker uznaje, że jest reinkarnacją Erekosë, a także Wiecznym Wojownikiem, duszą bohatera, która przyjmuje różne formy i tożsamości w różnych miejscach i czasach. Gdy wspomnienia z życia Dakera zanikają, a jego umysł przenika się z umysłem Erekosë, akceptuje on swoją zmienioną tożsamość podejmując próbę zakończenia wielkiej wojny. Ale czy oznacza to, że zakończy się ona zgodnie z przewidywaniami?
Tak zaczyna się saga Erekosë, którego losy Moorcock przybliża czytelnikom na przestrzeni trzech powieści „Eternal Champion”, „Phoenix In Obsidian” oraz „Dragon In the Sword”. Wydarzenia opisane w powieściach łączy postać Erekosë, który przyjmując kolejne wcielenia włącza się w odwieczną walkę ładu z chaosem.
Michael Moorcock należy do najważniejszych, najbardziej prominentnych ale i kontrowersyjnych luminarzy fantasy. Jest autorem skomplikowanego, przenikającego się Multiversum (wykorzystywał zresztą tą nazwę na długo przed tym, zanim ktokolwiek z Marvela zdecydował aby ją „pożyczyć”) tysięcy światów, linii czasowych i bohaterów, wśród których wymienić trzeba Doriana Hawkmoona, Coruma, Elryka, rodziny Von Becków, czy wspomnianego Erekosë. Według słów samego Moorcocka to właśnie Erekosë i historia rodziny Von Becków stanowią najlepszy z możliwych wyborów dla czytelnika pragnącego rozpocząć przygodę w skomplikowanym Mulitiversum, jakie tworzył na przestrzeni kilkudziesięciu lat swojej twórczości.
Okładka książki. „A Borrowed Man"/„Interlibrary Loan", Tor Books 2015/2020
W dwudziestym drugim wieku ludzkość nie zdołała zasiedlić nowych planet. Ekspansja nadal pozostaje jedynie odległym marzeniem, a kosmos pozostał niezdobyty. Udało się jednak rozwiązać problemy degenerujące komfort życia na ziemi. Populacja została ograniczona, technologia poczyniła znaczne postępy, a w codziennych obowiązkach ludzi wyręczać mogą "boty" - humanoidalne maszyny. Istnieją również klony, które nie stanowią części populacji i nie mają praw, które przysługują ludziom. Jednym z nich jest E.A. Smithe, człowiek do wypożyczania, klon, który mieszka na trzeciej półce w bibliotece publicznej. Jego osobowość to wgrany w pamięć zapis osobowości pisarza kryminałów. Smithe jest własnością biblioteki, a nie obywatelem. Może zostać spalony żywcem, gdyby jego usługi nie były potrzebne. Dlatego Smithe i inne biblioteczne klony, każdego dnia żyją nadzieją na wypożyczenie. Dzięki temu udowadniają swoją przydatność. Dzięki temu mogą istnieć.
Ojciec Colette Coldbrook, zamożnej patronki biblioteki, zaginął i został uznany za zmarłego. Colette postanawia wypożyczyć Smithe'a z biblioteki, ponieważ jest on żyjącym wcieleniem autora książki „Morderstwo na Marsie”. Fizyczna kopia tej książki była jedynym przedmiotem w sejfie jej ojca. Jak przypuszcza Colette, powieść zawiera ważny sekret, klucz do ogromnego bogactwa rodziny. Jej brat, Conrad umiera w tajemniczych okolicznościach zaraz po tym, jak przekazał jej książkę. Colette doszła do kresu swoich możliwości. Nie potrafi samodzielnie rozwikłać zagadki. Obawia się policji, a dodatkowo jej tropem podążają ludzie, którzy zrobią wszystko aby poznać tajemnicę książki. Smithe jest jej ostatnią nadzieją. Wypożyczenie go może pomóc jej znaleźć związek między zgonami w jej najbliższej rodzinie a „Morderstwem na Marsie”. Razem odnajdują coś, co przerasta ich oczekiwania - coś, za co prawie każdy by zabił.
Julie Kagawa „Żelazny król”
Okładka książki. „The Iron King", Inkyard Press 2020
Żelazo i lód.
Meghan zawsze czuła się obca: w domu, odkąd zaginął jej ojciec, i w szkole, gdzie nie ma żadnych przyjaciół poza Robem. Zna go od zawsze, ale nie wie, że jej wesoły kumpel nie jest zwykłym chłopakiem… W dniu jej szesnastych urodzin – w dniu, w którym stanie się coś strasznego – Rob wyjawi jej prawdę, która odkryje przed nią świat, którego istnienia nie przeczuwała, i miłość, o jakiej nie śniła. Bo przeznaczeniem Meghan jest odegrać rolę w wojnie magicznych królestw, powstrzymać zło, jakiemu nie odważy się sprzeciwić żaden elf, i dokonać wyboru pomiędzy dwoma śmiertelnymi wrogami: swoim najlepszym przyjacielem a mrocznym księciem, który może wolałby widzieć ją martwą, niż pozwolić jej dotknąć swego lodowatego serca…
M.L. Wang „The Sword of Kaigen”
Okładka książki. „The Sword of Kaigen", Independently Published 2019
Matka usiłująca zapomnieć o krwawej przeszłości; Syn starający się podążyć ścieżką wojownika; Ojciec niedostrzegający niebezpieczeństwa grożącego im wszystkim. Czy rodzina Matsuda znajdzie siły by obronić swoje Imperium, gdy wichry wojny dotrą na ich półwysep? A może sami przyspieszą swój upadek, zanim prawdziwi wrogowie dotrą do ich brzegów?
Wysoko w zboczach góry lezącej na samym skraju Imperium Kaigen mieszkają najpotężniejsi wojownicy na świecie, obdarzeni nadludzką mocą, dzierżący lodowe ostrza i zdolni do manipulowania poziomem mórz. Przez setki lat wojownicy z Półwyspu Kusanagi powstrzymywali wrogów Imperium, dzięki czemu ten zamarznięty skrawek lądu zyskał miano „Miecza Kaigen”. Czternastoletni Mamoru, członek legendarnej rodziny Matsuda, od urodzenia miał tylko jeden cel: zostać doskonałym wojownikiem i bronić swojej ojczyzny. Gdy jednak obcy przybysz ujawnia mu skrywaną prawdę, Mamoru zdaje sobie sprawę, że nie zdąży ukończyć szkolenia. Co więcej – nabiera podejrzeń, że Imperium, do obrony którego został wychowany, zbudowane jest na kłamstwach. Wychodząc za mąż, Misaki pragnęła zamknąć pewien rozdział swojego życia. Postanowiła zapomnieć o brutalnej przeszłości. Ukrywa swój miecz i wszystko co łączy ją ze wspomnieniami wojowniczki, którą była w młodości. Zdeterminowana by stać się dobrą matką i gospodynią postanawia już nigdy nie używać przemocy. Jednak gdy jej dorastający syn zaczyna zadawać pytania o życie poza Półwyspem, gdy dostrzega groźbę zbliżającej się inwazji, Misaki budzi w sobie uśpionego wojownika i ponownie chwyta za miecz.
Karl Edward Wagner „Kane”
Okładka książki. „Darkness Weaves", Warner 1978
Robert E. Howard „Conan”
Okładka książki. „Conan. Czarny Kolos", Vesper
Źródło: https://www.facebook.com/WydawnictwoVesper/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz