czwartek, 23 maja 2013

Głosowanie – zombie movies

Czas na następne głosowanie. Tym razem na tapetę weźmiemy zombie movies, jeden z najbardziej rozpoznawalnych nurtów horroru. W komentarzach bądź mailowo (buffy1977@wp.pl) proszę podawać tytuły dwóch swoich ulubionych horrorów o żywych trupach. Kraj produkcji i data premiery nie ma znaczenia – ważne, aby w filmie pojawiały się zombie. W przypadku filmów, które doczekały się remake'ów proszę podawać datę produkcji - brak daty będzie poczytywany, jako głos oddany na oryginał. Czas głosowania nieokreślony – kiedy spłynie wystarczająca ilość głosów na blogu pojawi się kolejne zestawienie top, stworzone przez Was. Zapraszam wszystkich do wspólnej zabawy i z góry dziękuję za oddane głosy.

64 komentarze:

  1. Świt żywych trupów 2004
    Powrót żywych trupów 3

    OdpowiedzUsuń
  2. "Noc żywych trupów" '68
    "Siedem bram piekieł" '81

    Ilsa

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę mało oryginalna.
    Resident Evil

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jestem legendą z W. Smithem może być?

      Usuń
    2. No właśnie nie wiem, czy to były stricte zombie - wyłaziły tylko w nocy bardziej jak wampiry, a nazywali ich w filmie potworami, więc ciężko mi orzec (może jak ktoś czytał książkę to bardziej jest zorientowany, co to było), ale z uwagi na fakt, że niewiele miały wspólnego z żywymi trupami podaj coś innego, żeby przez przypadek nie zamieszać w zestawieniu:)

      Usuń
    3. W powieści Mathesona to były wampiry.

      Usuń
    4. No dobrze, to niech będzie w takim razie "Grindhouse: Planet Terror"

      Usuń
  4. "Resident Evil" (2002)
    "Świt żywych trupów" (2004)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zombieland
    Grindhouse: Planet Terror

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy serial (The walking dead) może być?

    OdpowiedzUsuń
  7. "Świt żywych trupów" oraz "28 tygodni później"

    OdpowiedzUsuń
  8. Rec
    30 dni mroku

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy "28 dni później" się liczy, bo jeśli tak to ja na niego zagłosuję. Choć nie do końca jest o zombiakach.

    "Shaun of the dead" - zdecydowanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Epidemia zamieniająca ludzi w zombie, więc może być;)

      Usuń
    2. Czyli mój głos już masz:)

      Usuń
    3. 28 dni później, 28 tygodni później również :)

      Usuń
  10. Noc żywych trupów, oczywiście oryginał.

    I może... hm, ciężko wybrać ;) Planet terror, niech będzie!

    OdpowiedzUsuń
  11. 1. [REC]
    2. Kwarantanna 2 : Terminal

    OdpowiedzUsuń
  12. 28 dni później
    Martwica Mózgu

    OdpowiedzUsuń
  13. 1. Wicked Little Things
    2. 30 dni mroku

    OdpowiedzUsuń
  14. Zombieland (2009)
    Świt żywych trupów (1978; G.A. Romero)

    OdpowiedzUsuń
  15. 01 Noc żywych trupów, 1968

    02 Planet Terror - sam film może nie jest wybitny, ale dużo scen było świetnie nakręconych i zostały mi w pamięci.

    -------------

    W tym drugim przypadku zastanawiałem się jeszcze nad Świtem żywych trupów z 2004

    OdpowiedzUsuń
  16. Grindhouse: Planet Terror
    Resident Evil (2002)

    Grindhouse... tego po prostu nie można nie obejrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  17. 28 dni później
    Planet Terror

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Shaun of the Dead 2004
    Doghouse 2009

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie bezapelacyjnym numerem 1 od lat jest "Powrót żywych trupów
    (1985)" :)) Nie ma to jak stary klasyk w stylu horror-komedia :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aj, miały być dwa... No to niech drugi będzie "Zombieland" ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem ile można ale mniej więcej w tej kolejności:

    -Noc żywych trupów (oryg. 68r)
    -The Beyond / Hotel siedmiu bram
    -Zombie 2 (też Fulciego)
    -REC 1
    -Braindead /Martwica mózgu
    -Pontypool

    OdpowiedzUsuń
  22. 1. Zdecydowanie wybieram 28 dni później, choć tych zarażonych nie nazwałabym do końca żywymi trupami.
    2. Noc żywych trupów.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zombieland
    Martwica mózgu

    OdpowiedzUsuń
  24. wow! niepokojące, że nikt jeszcze nie wymienił genialnego "The Return of the Living Dead" Dana O'Bannona, natomiast taki [Rec] dominuje...
    ech, co pokolenie to inne gusta widocznie...
    ja zatem celuję na "The Return..." i "Day of the Dead", oczywiście papcia Romero

    OdpowiedzUsuń
  25. "Noc żywych trupów" (1968)
    "Martwe zło" (1981)

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla mnie najlepsze dwa to Noc żywych trupów (1968) oraz remake Noc żywych trupów (1990) który jest lepszy niż oryginał. Szkoda, że tak mało znany i niedoceniony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, chociaż jedna osoba ma takie samo zdanie, jak ja w kwestii "Nocy żywych trupów";)

      Usuń
    2. No to miło ;)
      Ale w takim razie jestem dumny z tego :)
      Że znawczyni horrorów, ma podobny gust do mojego ;)

      Usuń
    3. No to Cię zawiodę- znawczyni ze mnie żadna, zwykła, szara fanka gatunku raczej:)

      Usuń
    4. Do tego skromna :) Tyle recenzji, wiele fanów. Więc znawczyni :)
      Ale skoro uważasz, że jesteś zwykła, szara fanka gatunku. To słowa takie jak zwykła i szara, nabierają nowego, pozytywnego znaczenia :)

      Usuń
  27. Zombie pożeracze mięsa aka Zombi 2 z 1979 r. - za to że to klasyka, za genialną ściezkę dzwiękową i za kultowe sceny.

    Świt żywych trupów z 2004 - to pierwszy horror jaki oglądałem w kinie (nie to że jestem taki młody, ale rzadko chodzę na horrory do kina) i wgniótł mnie w fotel, podejrzewam że nie zrobił by takiego wrażenia w domu ale co tam, no i rewelacyjna charakteryzacja truposzy.

    OdpowiedzUsuń
  28. 28 dni później
    Noc żywych trupów

    OdpowiedzUsuń
  29. zombieland
    rec

    OdpowiedzUsuń
  30. Braindead/ Martwica mózgu
    Noc żywych trupów

    OdpowiedzUsuń
  31. Świt Żywych Trupów
    Walking Dead

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seriale nie. Tylko filmy pełnometrażowe. Zamień, jak możesz.

      Usuń
  32. Resident Evil [2002] jako pierwszy film o zombie, byłam wtedy dzieciakiem ;)
    Zombieland [2009] - jako najbardziej uroczy i najśmieszniejszy film o zombie, oglądałam go z tatą :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Moja trójka to:
    1.Martwica mózgu
    2.Resident Evil
    3.Noc żywych trupów.

    OdpowiedzUsuń
  34. Hm, jako, że ja za bardzo nie oglądam filmów o Zombie to mam problem. Swoej głosy oddam jednak na:

    1. Resident Evil
    2. Rec

    OdpowiedzUsuń
  35. Krol zombiaków, czyli Romero i jego "Noc żywych trupów" oraz "Świt żywych trupów". Ze wskazaniem na drugą część.

    OdpowiedzUsuń
  36. 1. Zombie Strippers! (2008)
    2. Martwica mózgu (1992)

    OdpowiedzUsuń
  37. 1. Winogrona śmierci
    2. Żywe trupy w Manchester Morgue

    W sumie mój głos jest bez znaczenia, bo tych tytułów chyba jeszcze nikt nie wymienił, ale tak się dziwnie złożyło, że naprawdę są to moje ulubione filmy o zombie, no więc je mimo wszystko zapodałem.

    OdpowiedzUsuń
  38. Zombieland
    Powrót Żywych Trupów

    OdpowiedzUsuń
  39. Kurde, spóźniłem się...

    OdpowiedzUsuń