poniedziałek, 4 września 2023

Zakupy

 
W 1978 roku swoją światową premierę miał jeden z najlepszych thrillerów, jakie w życiu obejrzałam: „Magia (oryg. „Magic”) w reżyserii Richarda Attenborougha. Scenariusz napisał William Goldman... autor powieściowego pierwowzoru, który wreszcie wpadł w moje ręce. Nie mniej zadowolona jestem z zakupu „Tajemnic zamku Udolpho” Ann Radcliffe, pierwotnie opublikowanej w 1794 roku, jednej z najsłynniejszych reprezentantek literatury gotyckiej. Nie mogłam też sobie odpuścić próbki twórczości Briana Lumleya inspirowanej prozą Howarda Phillipsa Lovecrafta, zbioru opowiadań „Pod wrzosowiskami”, przynajmniej w części stworzonego pod silnym natchnieniem mitologii Cthulhu oraz surrealistycznej powieści grozy inspirowanej między innymi twórczością Samotnika z Providence, „Résumé z potworami” Williama Browninga Spencera.
 

 
Algernon Blackwood „Drzewa go kochały”
William Goldman „Magik”
Ann Radcliffe „Tajemnice zamku Udolpho” tom 1 i 2
Brian Lumley „Nekroskop 4. Mowa umarłych”
Brian Lumley „Pod wrzosowiskami”
Tomasz Tomaszewski „Głucha przestrzeń”
 

 
William Browning Spencer „Résumé z potworami”
Thomas Harris „Hannibal. Po drugiej stronie maski”
Peng Shepherd „Księga M”
T.M. Logan „Najlepszy”
Gina LaManna „To ja zabiłam”
Nicole Trope „Przybrana córka”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz