środa, 31 października 2012

Halloween w TV

Jak co roku nasza telewizja przygotowała kilka niespodzianek dla wielbicieli horrorów, którzy Halloween zdecydują się spędzić w zaciszu domowym i choć szczerze powiedziawszy, jako że święto nie obowiązuje oficjalnie w Polsce, patrząc na ramówki programów telewizyjnych tak naprawdę tylko kilka programów może pochwalić się kilkoma wyświetlanymi dzisiaj pod rząd filmami grozy.
Jakościowo prym będzie wiodło Ale Kino+, które w tym roku postawiło na lata 90-te. O 20:10 zobaczymy głośny horror wampiryczny z gwiazdorską obsadą, na podstawie książki Anne Rice pt. „Wywiad z wampirem”. Zaraz po nim najsłynniejszy pastisz w historii kina grozy „Krzyk” Wesa Cravena oraz obraz kanibalistyczny „Drapieżcy”. Czyli mamy nastrojowy horror wampiryczny, slasherowy pastisz oraz mroczne gore – jeśli Ale Kino+ nie pomyślało o entuzjastach każdego nurtu horroru (co byłoby raczej niewykonalne) to przynajmniej swoją ramówką ujęło gusta dosyć sporej rzeszy entuzjastów tego gatunku, za co należą się gratulacje.
Troszkę gorzej rzecz ma się z Tele 5, ale tylko pod kątem doboru filmów, ponieważ ilościowo również ukłoniło się fanom interesującego nas gatunku. Cykl, nazwany „Halloween Party” zaczyna się o 20:05 od, moim zdaniem, przyzwoitego slashera, o krwiożerczym stomatologu, natomiast kolejne „Route 666” i „W pogoni za świtem” chociaż, podobnie jak „Dentysta” nakręcone specjalnie na potrzeby telewizji, więc siłą rzeczy jakimiś wybitnymi obrazami nie są może przypadną do gustu, entuzjastom niskobudżetówek.

Skoro dwa przodujące programy tegoroczne mamy już za sobą, czas przejść do kanałów, które zrezygnowały z  halloween’owych maratonów, ale mimo wszystko pamiętały o wielbicielach kina grozy. 13th Street Universal o północy wyświetli „Halloween 2” z 1981 roku, AXN „Egzorcyzmy Emily Rose” o 23:00, Canal+ o 21:00 postawiło na horror komediowy zatytułowany „Stan Helsing”, a późno w nocy na dwie produkcje polskie - „Diabła” i „Wilczycę”, HBO natomiast, skromnie po północy pokaże nam tylko „Księdza” z 2011 roku. Lepiej zaprezentuje się TCM, ale niestety program ten nie jest dostępny zbyt wielkiej rzeszy odbiorców. Już o 17:00 zobaczymy klasyczny obraz z 1939 roku pt. „Pies Baskerville’ów”, potem troszkę Stephena Kinga („Podpalaczka’ i „Dolores Claiborne”), a na koniec kolejny klasyk „Dziwolągi”. Gdyby nie fakt, żet TCM nie jest ogólnodostępnym kanałem (jak Ale Kino+ i Tele 5) to z pewnością cieszyłby się największą oglądalnością w dzisiejszym dniu. Program muzyczny MTV również pamiętał o horrormaniakach, decydując się na wyświetlenie swojej własnej produkcji - slashera o 23:55 pt. „Moje superkrwawe urodziny 3”.

Przechodząc do kanałów ogólnodostępnych nasza „kochana” TVP1 po raz enty wyświetli ekranizację opowiadania Stephena Kinga zatytułowaną „Mgła”, więc jeśli komuś jakimś cudem udało się ten obraz przegapić to dzisiaj o 20:25 ma okazję to nadrobić – ale spokojnie, jeśli dzisiaj umknie mu ta pozycja to z całą pewnością w najbliższym czasie jeszcze nie raz dostrzeże ją w ramówce TVP1:) Polsat z uporem kontynuuje swoją „Komediową Środę”, jednakże dzisiaj zdecydował się na mały ukłon w stronę Halloween - o 23:50 proponując nam horror komediowy „Zombieland”. Na deser TVN7 o 23:10 wyświetli mroczny musical Tima Burtona, zainspirowany znaną legendą o kanibalu Sweeney’u Toddzie.

Podsumowując, jak co roku, telewizja w ogólnym rozrachunku nie zapomniała o święcie horrormaniaków, ale ilościowo, a często nawet jakościowo nie jest niestety już tak różowo. Ja postawię na DVD, ale mam nadzieję, że ktoś jednak znajdzie coś dla siebie wśród powyższych propozycji.

Wszystkim horrormaniakom życzę przerażającego Halloween!!!

9 komentarzy:

  1. Ja właśnie wycinam swoją pierwszą halloween'ową dynię, więc wieczór spędzę z filmami online w blasku jej szczerbatego uśmiechu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Buff a co będziesz dzisiaj oglądać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halloween zawsze spędzam z moim (teraz 10-letnim) bratem, więc dopóki nie zaśnie muszę dostosować się do niego, żeby miał frajdę:) Koledzy polecali mu "Candymana" i "Martwicę mózgu", więc najpierw te dwie pozycje. Marzy też o obejrzeniu "Nawiedzonego domu" z 1963 roku, bo dziciaki też go zachwalają, ale mam tylko z napisami, więc póki co musi jeszcze zaczekać, aż nauczy się szybciej czytać:)
      Mam nadzieję, że potem zaśnie, a ja obejrzę sobie dwa sprawdzone filmy, których klimat uwielbiam, a więc "Nocne plemię" i "Smętarz dla zwierzaków", jak nie będzie jeszcze zbyt późno to dołożę sobie "Dzieci kukurydzy".

      Usuń
  3. A ja właśnie miałam zapytać, czy z bratem w tym roku też będziesz oglądać ;-) Widzę że jednak klasyki zamierzacie obejrzeć. Ja również zdecydowałam się na sprawdzone filmy i jak zwykle nie obejdzie się bez Myersa... To chyba jakiś nałóg ;-) Dziękuję za życzenia i również życzę Wam (Tobie i bratu) wesołego, a przede wszystkim mega mrocznego i przerażającego Halloween... Oby każdemu z nas zdarzyło się dzisiaj podskoczyć na fotelu ;-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Dziękuję za życzenia i również życzę Wam (Tobie i bratu) wesołego, a przede wszystkim mega mrocznego i przerażającego Halloween..."
      Dziękuję ślicznie, przekażę mu:)
      W tamtym roku wybraliśmy filmy współczesne, ale teraz mamy ochotę na troszkę klasyki, czasem też krwawej, ale przede wszystkim klimatycznej (taki klimat, jak w wybranych na tegoroczny maraton filmach lubię najbardziej). No i ostatnio też klasyki są na ustach wielu dzieciaków z mojego miasta, więc pewnie przede wszystkim dlatego mój brat tak mnie męczył, żeby w nie celować:) Również pozdrawiam serdecznie i również życzę udanego Halloween!

      Usuń
  4. A ja już tyle horrorów obejrzałam, że sama nie wiem co oglądać. ;D Chyba zafunduję sobie wieczór z japońskimi tworami, których wybitnie nie lubię, bo są za straszne, ale no trudno.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Na TVP Kultura serwują jeszcze "Sierociniec". :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielkie dzięki za przegląd horrorów nadawanych w TV. Tego w zasadzie było mi trzeba, bo nie mogłem się zdecydować, co wybrać. TV czy DVD.Też chyba zasiądę jednak przed stertą płyt i coś odpalę na DVD.

    No, to wesołego i... mrocznego Halloween Buffy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No cóż...Halloween w tv nie zapowiadał się źle, ale ja siłą rzeczy wylądowałam przed dużym ekranem na niemal trzy dni pod rząd :D

    OdpowiedzUsuń