niedziela, 4 lutego 2024

Zakupy

 
A ostatnio kupiłam... „Kiedy śpisz” Alberto Mariniego, powieść, na kanwie której powstał scenariusz (tego samego autora) głośnego filmowego dreszczowca w reżyserii Jaume Balagueró, w Polsce dystrybuowany pod tytułem „Słodkich snów”. I skoro jesteśmy w temacie literackich pierwowzorów, to niedawno obejrzałam „Czerwoną jaskółkę” Francisa Lawrence'a i choć z reguły nie przepadam za takimi klimatami, to ta historia zaciekawiła mnie na tyle, żeby poszukać podstawy scenariusza, czyli powieści Jasona Matthewsa. Jest też trochę opowiadań – antologia w hołdzie dla mistrza nadnaturalnej grozy w literaturze, „Dziedzictwo Lovecrafta” skompletowane (wybór tekstów) przez Roberta E. Weinberga i Martina H. Greenberga oraz „Strachy codzienności”, zbiór opowiadań niemieckiej gwiazdy klasycznej literatury niesamowitej Alexandra Moritza Freya, będący częścią kolekcjonowanej przeze mnie serii wydawnictwa Abyssos nazwanej „Otchłanie grozy”. À propos zbieractwa – rozrasta się kolekcja Mistrzów Horroru i Fantastyki od Hachette Polska, a z ostatnich propozycji najbardziej zainteresowała mnie mniej znana – przynajmniej od „Frankensteina” - opowieść Mary Shelley, niestety (cena może odstraszać) rozbita na dwa tomy. Do tego młodzieżówka autorki genialnego „Nocnego filmu”, Marishy Pessl i...
 

 
Alexander Moritz Frey „Strachy codzienności”
Alberto Marini „Kiedy śpisz”
Antologia „Dziedzictwo Lovecrafta”
Herbert George Wells „Wojna światów”
Gaston Leroux „Upiór opery”
Mary Shelley „Ostatni człowiek” Tom 1 i 2
 

 
John Tresch „Edgar Allan Poe. Ciemna strona Księżyca”
John Saul „Drugie dziecko”
Bernard King „Krąg krwi”
James Herbert „Fuks”
Marisha Pessl „Neverworld Wake”
Jason Matthews „Czerwona jaskółka”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz